nieuwsgretig

14 nov

nieuwsgretig.001

Nieuwsgretig is eigenlijk een veel beter woord dan nieuwsgierig. (dankjewel Ronald).

Misschien komt het omdat ik onbewust bezig was met nieuwsgierigheid vanwege de bijeenkomst vanavond. Maar waarschijnlijk kwam het omdat ik gewoon echt nieuwsgretig was. Ik wilde weten wat het was. Leg uit.

Gisteren gaf ik een college Design Thinking bij Fontys. Coen en Joris (twee docenten) hadden me ingehuurd. Na het college liep ik naar het station en kwam onderweg dit tentje tegen op 100 meter van het station:

buutvrij

Buutvrij. creatief koffiecafe.

Die naam maakte me wel heeeel nieuwsgierig….uhm nieuwsgretig.

Dus ik naar binnen. Ik bestelde er een CORtado en keek rustig rond. Wat een leuk tentje en wat een lekkere koffie.

Maar wat stond daar op de muur?

buutvrij3

16 uitgestelde koffie.

Uitgestelde koffie? Wat zou dat zijn? Is dat het aantal koppen koffie die het personeel nog tegoed heeft omdat het zo druk is dat ze geen koffiebreak konden nemen? Ik had geen idee. Ik wilde het weten. Ik nam een foto van het bordje en vroeg het de koffiejuffrouw.

Het was zeker niet de koffie die ze nog tegoed hadden. Dan hadden er nog veeeeeel meer streepjes gestaan. Het gaat dus blijkbaar goed met Buutvrij. Gelukkig maar. Want een koffiecafe met zulke koffie, zo’n interieur en zulke dames gun ik het van harte.

Maar “uitgestelde koffie”?

Een uitgestelde koffie is een koffie die je koopt voor iemand die na je komt. Voor iemand die geen geld heeft voor een kop koffie buiten de deur. Of voor iemand die heel graag een tweede kopje lust maar even  krap zit. Een idee dat over is komen waaien uit het buitenland.

Wat een mooi idee! Het inspireerde me tot de volgende actie. Om Coen en Joris te bedanken voor het college dat ik mocht geven bestelde en betaalde ik twee CORtado’s. Voor Coen en Joris. De koffiejuffrouw schreef het op een viltje. ( Nog leuker zou zijn op een koffiefilter of bekertje)

buutvrij2

Alsjeblieft Coen en Joris. Twee uitgestelde CORtado’s. Bedankt voor de opdracht.

Buuuuuuuuuuuuuuuuuuut Vrij.

 

 

4 Responses to “nieuwsgretig”

  1. tonrodenburg 14 november 2013 at 10:23 AM #

    totaal briljante observatie over een totaal briljante dienstverlener eh..koffietent :-))

  2. De Beschermheer 14 november 2013 at 4:16 PM #

    Lekker! Dank voor dit topcadeau!

Trackbacks/Pingbacks

  1. En als je niet nieuwsgierig bent, lees je dit dan niet? | Jacob Jan Voerman - 15 november 2013

    […] dank aan Cor Noltee, die een heerlijke avond over nieuwsgretigheid […]

  2. Ken jij zenoemenhetdesignthinking? | Design Thinking by Doing - 26 januari 2014

    […] nieuwsgretig […]

Geef een reactie

Ontdek meer van Design Thinking by Doing

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder