inspire

18 Mrt

inspire.001

Vandaag is het open dag op HKU en daar mag ik 4 minicollege’s geven genaamd ‘INSPIRE’.

Ik heb het woord INSPIRE even opgezocht zodat ik weet waar ik het over moet gaan hebben  Ik  wil die lieve kindertjes en hun ouders geen onzin gaan vertellen.

Inspire
verb (used with object)inspired, inspiring.
1. to fill with an animating, quickening, or exalting influence.

‘His courage inspired his followers.’
Zijn moed inspireert zijn volgers. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Nelson Mandela of Piet Mondriaan.
2. to produce or arouse (a feeling, thought, etc.):
Een gevoel dat een persoon uitstraalt of een kwaliteit die iemand heeft of toont in anderen losmaken.
3. to fill or affect with a specified feeling, thought, etc.:

Het gevoel dat je krijgt als je iemand iets doet wat jij niet durft of kan.
4. to influence or impel:

‘Competition inspired her to greater efforts.’
Strijd inspireerde haar tot grotere prestaties.
Uitdagingen kunnen inspirerend werken .
5. to animate, as an influence, feeling, thought, or the like, does:

‘They were inspired by a belief in a better future.’
Ze werden geïnspireerd door een geloof in een betere toekomst.
Je kunt ook geïnspireerd zijn door een gevoel dat vanuit jezelf komt.
6. to communicate or suggest by a divine or supernatural influence:

writings inspired by God.
Je kunt geïnspireerd worden door zaken die niemand begrijpt en toegewezen worden aan iets bovennatuurlijks of goddelijks.
Hier laat ik het even bij.
Vond dit een weinig inspireerde post.
Moet nu echt wat anderen gaan inspireren.

Eén reactie to “inspire”

  1. els 18 maart 2017 bij 9:20 PM #

    Hoop dat dat vandaag beter ging haha..maar jou kennende 🙂

Geef een reactie

