Laat je verwonderen

26 Dec

Schermafbeelding 2016-12-26 om 12.13.18.png

In de zesdelige televisieserie ‘Tuinen van Verwondering’ staan kunst en natuur centraal. Ernst Veen, oud-directeur van De Nieuwe Kerk en De Hermitage in Amsterdam, neemt je mee naar de mooiste beeldentuinen ter wereld. In onder andere Zuid-Frankrijk, Italië, Noorwegen en Brazilië hoort hij de verhalen achter de kunstwerken. Elke donderdag van 3 november t/m 8 december om 21.20 uur op NPO 2.

Heeft iemand deze serie gezien? Ik heb een aflevering gezien en vond het zeer de moeite waard. Ik kwam er achter dat Veen geen kunsthistoricus is en misschien daarom echt verwonderd is. Soms heeft hij gewoon geen woorden voor zijn verwondering  en dat is misschien wel mooier dan een uitvoerig betoog over het maakproces of de motivatie van de maker. Hij laat de kijker zelf kijken, verwonderen. Met een kinderlijk enthousiasme en de stem van Sinterklaas. Als dat geen mooi Kerstkado is.

Dus hierbij de link naar de Tuinen van Verwondering.

Laat je verwonderen. 35 minuten per aflevering.

http://www.ntr.nl/Tuinen-van-Verwondering/222

En/of beluister het radio interview met Veen hier.

 

2 Reacties to “Laat je verwonderen”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Met liefde gemaakt. | Design Thinking by Doing - 28 december 2016

    […] had je andere prioriteiten tweede Kerstdag. Ik heb er een heuse NTR marathon van gemaakt. Alle afleveringen van Tuinen van Verwondering achter […]

  2. Halve kracht vooruit. | Design Thinking by Doing - 31 december 2016

    […] De afgelopen week is gebleken dat ik het heel goed doe op halve (of nog minder) kracht. Terugkijkend op het afgelopen jaar schakel ik nog een versnelling lager. En dat levert een heel ander perspectief op. Vaak horizontaal. Ik voelde me dan soms schuldig als ik om 10.00 nog steeds naar het plafond lag te staren of ‘smiddags, bijna horizontaal, voor nog een aflevering van The Blacklist ging. Op de 5 de dag nam ik niet eens de moeite om me aan te kleden en stond ik pas om 20.30 verticaal onder de douche om  me vervolgens weer snel horizontaal te laten verwonderen in de Tuinen van Verwondering. […]

Geef een reactie

