Geniet nu, morgen is vandaag voorbij

10 Feb

Bovenstaande tekst is van Liesel Bonhage. Ik kwam hem tegen op de gang op de eerste verdieping van NH hotel in Groningen waar ik samen met mijn vrouw verblijf…..voor het belachelijk lage bedrag van € 54 p.p. INCLUSIEF eerste klas treinreis Dordrecht – Groningen – Dordrecht. (kost al €87,40 p.p.) Ik ben fan van NH hotel en de NS. We logeerden al regelmatig in NHOW in Rotterdam maar met deze spoordeelaanbieding is het wel heel erg hard genieten. Had ik al gezegd dat het INCLUSIEF een GEWELDIG ontbijt is? Nee? Het is zelfs inclusief geweldig ontbijt. Wel exclusief stadsbelasting van €6,- p.p.

Je begrijpt dat ik hier keihard zit te genieten, morgen is vandaag namelijk weer voorbij.

De tekst van Liesel ziet er zo uit:

IMG_3078

En dat ziet ie er morgen ook nog steeds zo uit. Waarom zeg ik dat omdat ik bij het zien van het werk moest denken aan het werk van een van mijn favoriete ontwerpers Stefan Sagmeister. Sagmeister heeft, net als ik, iets met bananen. Ik gebruik de banaan als metafoor om waardecreatie uit te leggen. Sommige mensen vinden dat priceless. Stefan gebruikt de banaan oa als ingredient om zijn Banana Wall te maken. En niet 1 banaan maar 10.000!

Uit de press release van de expositie:

‘At the opening of our exhibition at Deitch Projects in New York we featured a wall of 10,000 bananas. Green bananas created a pattern against a background of yellow bananas spelling out the sentiment:

Self-confidence produces fine results.

After a number of days the green bananas turned yellow too and the type disappeared. When the yellow background bananas turned brown, the type (and the self-confidence) appeared again, only to go away when all bananas turned brown.’

bananawall_1bananawall_2bananawall_3bananawall_4bananawall_5bananawall_6bananawall_7

Zelfvertrouwen verdwijnt en komt weer terug.

Morgen hangt het werk van Bonhage er nog steeds.

Veel werk van Sagmeister verdwijnt na een tijdje. Zoals zijn “Complaining is silly, either act or forget.” Een billboard gemaakt van bladeren op het dak van zijn studio in New York.

Schermafbeelding 2016-02-10 om 07.22.26Schermafbeelding 2016-02-10 om 07.22.55

Schermafbeelding 2016-02-10 om 07.23.04

Schermafbeelding 2016-02-10 om 07.23.34

Schermafbeelding 2016-02-10 om 07.23.45

Schermafbeelding 2016-02-10 om 07.23.53

Schermafbeelding 2016-02-10 om 07.24.05

Schermafbeelding 2016-02-10 om 07.24.18

Dankjewel Liesel Bonhage. Ben blij dat jouw werk er morgen ook nog hangt.

