Everything is a remix

6 Jan

everythingisaremix_987.001

Volgens mijn vader was gisteren een van de betere blogs ondanks dat ik 80 % overtypte uit het boek Kunst als therapie.  Het feit dat ik het combineerde met iets persoonlijks, het koffiekopje van Wonki Ware en het feit dat ik echt was geraakt door het inzicht dat het boek me gegeven had, maakte het persoonlijk en waardevol.

Ik doe er ook niet geheimzinnig over, over de bron, maar toch hoor ik mijn Kabouter tegen me roepen; “Lekker origineel Cor, beetje zitten overtypen.”

Origineel? Wat is origineel? Bestaat dat wel originaliteit? Ik heb ik er mijn eigen mix van gemaakt. Ik noem het een Arrogantietest en vraag mensen eerst aandachtig naar een Wonki Ware koffiekopje te kijken en vraag de lezer wat ze denken en voelen. Die aanpak is wel degelijk anders dan die van Alain de Botton. Ik maak er een oefening van omdat ik hoop dat dan de theorie die volgt nog meer impact heeft omdat de lezer zelf echt heeft ervaren wat het koffiekopje met ze doet.

Verder past mijn voorbeeld beter bij mij. Zijn boek gaat over kunst en mijn blog is mijn dagelijkse verbeelding van mijn nieuwsgierigheid.  Hij gebruikt een Koreaanse Maanvaas

corean_moonvase

Ik een dagelijks gebruiksvoorwerp, een koffiekopje:

IMG_1928

Ik ben blij dat ik de post van gisteren schreef. Omdat het een persoonlijke, eerlijke uiting was van mijn enthousiasme over een leerzaam stuk uit het boek Kunst als therapie.

Want als het gaat om originaliteit moet je onderstaande docu maar eens bekijken. Everything is a remix. (48 minuten) Die tip had ik je niet kunnen geven als ik gisteren de tekst van De Botton niet had gejat, met mijn vader mijn twijfel had gedeeld, er een nachtje over had geslapen en de wekker om 6.00 had gezet om het op ‘papier’ te krijgen.

Geef een reactie

