Huiswerk

19 Nov

huiswerk_940.001

Een paar weken geleden vroeg een collega of ik haar wilde bijpraten over Design Thinking dus spraken we af en gaf ik haar een privé speedcollege onder het genot van een Shiraz in het Gegeven Paard in Vredenburg. Ik beloofde haar nog wat huiswerk:

en deze:
Waarop zij antwoordde:

“Huiswerk gedaan,

Paul Bennett geeft perfecte voorbeelden, super. Moet wel wat gaan sporten, die man….

David Kelley vond ik vooral ontroerend in zijn (wat mij betreft zeer terechte) overtuiging. Heb nog wel een vraag, hoe krijg je die creative confidence terug, wat is zijn methodiek. Of ik heb niet goed geluisterd of hij heeft niet verteld?”

Waarop ik antwoordde:

Mooi!
Koop het boek Creative confidence
Van Tom en David Kelley

En zij met:

Beste cor
Mijn vader zei op alle vragen die wij hem stelde, lees mijn boek! Ik heb dat altijd opgevat als: val me niet lastig.
Durf niet echt nog wat te vragen aan je over design thinking. Koop het boek, klinkt beetje als mijn vader…..
Maar volgens mij heb ik concept wel te pakken. Dank daarvoor…..
Waarop ik mailde:
Mooi!
Je kunt ook al mijn verhalen downloaden
😀
Dat zijn inmiddels ruim 2000 pagina’s.
Ik moest aan bovenstaande denken toen ik van de week, op aanraden van een andere collega het boek “Mondriaan, Destructie als kunst” tweedehands via bol.com binnen kreeg. Ik lees het boek in het kader van de master kunsteducatie die ik volg en bedacht me na een aantal bladzijden dat ik de schrijver Carel Blotkamp graag zou willen ontmoeten. Dus tikte ik zijn naam in in Google en kwam op zijn pagina terecht waar tevens zijn telefoonnummer op stond. Ik sprak zijn voicemail in en hij belde me binnen een paar minuten terug. Volgende week spreek ik Carel Blotkamp. Een keer raden wat ie aan het eind van het telefoongesprek zei.
“Lees eerst het boek maar.”
ps
Het getekende interview van gisteren was met Richard Branson.

Eén reactie to “Huiswerk”

  1. Carolien Geurtsen 19 november 2015 bij 8:40 AM #

    genoten. ook vd teds, thnks
    PinkShoes still walking strong 😉

Geef een reactie

