Stuck on you. Dit is Design Thinking bij Doing verhaal 882/1.111

25 Sep

stuckonyou_881.001

Het beste van het dagelijks schrijven op dit blog is dat ik “denken, zeggen en niet doen” heb veranderd in “denken doen en erover schrijven.”

“Bij twijfel doen!” is steeds vaker het advies aan mezelf en dat geeft een enorme rust. Door die twijfel een plek te geven. Gisteren vroeg een student of ik ook wel eens niet weet waarover ik moet gaan schrijven en ik vertelde haar dat de beste posts die waren waar ik echt geen idee had. Ik dat geval doe ik twee dingen.

  1. Ik zet een glimlach op
  2. Ik verander de gedachte “ik weet niet waarover ik moet schrijven” in een actie. Ik begin gewoon te typen en oordeel niet over wat ik type.

Die combinatie; glimlachend doen zonder oordeel is mijn strategie bij de momenten dat ik vast zit. Vaak wordt mijn glimlach alleen maar groter en vraag ik me af waarom ik zit te glimlachen. Die glimlach komt dan soms gewoon spontaan opzetten en is de brandstof voor mijn verhaal. Het best wat je kunt doen als je vast zit is dus gewoon bewegen, iets doen. Niet blijven denken dat het het niet lukt maar gewoon iets doen. En wat je zeker niet moet doen is denken dat het niet gaat lukken.

Neem ook geen houdingen aan die horen bij het vastzitten. Zoals met je handen in het haar zitten. Walter maakte deze foto vorige  week in Venetie. Een slecht voorbeeld.

bloggerin venetie

Ik zit te verzinnen wat de titel voor deze post moet worden. Mijn gedachte aan “vast” brengen mij bij ‘Stuck” waarbij ik moet denken aan een van de eerste LP’s die ik kocht en die op dit moment op de draaitafel ligt. Hij is van Lionel Richie en het nummer heet ‘Stuck on you”.

Zing maar even mee:

I’m stuck on you
I’ve got this feeling down
Deep in my soul
That I just can’t lose
Guess, I’m on my way

Ik ben weer onderweg. Ik zat vast in een file van twijfel. Glimlachend rijd ik de zon tegemoet. Het is een prachtige dag en Noëlle weet waarom.

Geef een reactie

