Everybody is a Pop Artist. Dit is Design Thinking by Doing Verhaal nummer 871/1.111

11 Sep

everyboduisapopartist_871.001

Gisteren schreef ik over mijn Pop Art idee en wat ik me afvraag is hoe dit werk ontvangen zou worden als het gemaakt zou zijn door Damien Hirst, Jeff Koons of Banksy. Het zou andere kritieken krijgen dan wanneer Cor Noltee de maker is. Who the fuck is Cor Noltee zou Will Gompertz denken. Wat heeft Cor Noltee nog meer gemaakt en welk museum heeft werk van hem. Of misschien weet Will wel wie dit al en keer gemaakt heeft. Maar daar ga ik niet op wachten. De eerste stap heb ik gezet door het idee op te schrijven en te delen. Jullie zijn getuige van het vastleggen van het idee. Dus als het om originaliteit gaat, hebben we in ieder geval een datum; 10 september 2015. De volgende stap is dat ik op zoek moet naar een Google Street foto waar iemand op staat. Het lijkt me het slimst om een foto te kiezen voor een museum. Heeft u een moment dan kijk ik even………

Schermafbeelding 2015-09-11 om 10.57.36 Schermafbeelding 2015-09-11 om 10.55.57

Ik vond 4 mensen. 3 voor het Boymans en 1 voor de Kunsthal. Een van de volgende vragen is wat het werk moet gaan kosten. Dat zou ik kunnen doen door er een prijskaartje aan te hangen en het publiek te vragen of dit werk van Cor Noltee meer of minder dan 1.000.000 kost en hoeveel dan. Die tip kreeg ik van Kahneman. Mensen zullen dan een prijs noemen die rond de 1.000.000 zit. De verkoopprijs wordt dan een onderdeel van het kunstwerk en ‘eigendom’ van het publiek. Everybody will be a Pop Artis in the near future!

Andy Warhol zit hier tegenover mij. Zijn hoofd rust op zijn linker hand. Hij denkt het het zijne van

To be continued.

Eén reactie to “Everybody is a Pop Artist. Dit is Design Thinking by Doing Verhaal nummer 871/1.111”

  1. eyedesignbno 11 september 2015 bij 10:27 AM #

    Schitterend!

    Folkert Kattemölle Ontwerper/Art director

    eyedesignBNO creatie en communicatie

    M 06 25 15 65 20

    eyedesignbno.com linkedin.com

    > Op 11 sep. 2015, om 11:14 heeft Design Thinking by Doing het volgende geschreven: > >

Geef een reactie

