Dit is Design Thinking by Doing Vakantie Verhaal nummer 833/1.111

8 Aug

Mijn ochtend ritueel is de afgelopen dagen aangevuld met het maken van een vuurtje. Het leven aan de west Afrikaanse kust is eenvoudig. Je slaapt, je maakt eten en bereidt het, je drinkt wat wijn en leest wat. Maar met name het maken en onderhouden van het vuur is een mooie primaire jongentjes taak waar je best druk mee kan zijn. Zeker als je daarnaast ook nog hebt besloten de barbecue aan te steken voor de 2 bijna 500 gram zware steaks. Het onderhouden van het vuur is een mooie metafoor voor het schrijven op dit blog. Het is een activiteit die je met aandacht doet en een verkeerde handeling grote gevolgen kan hebben. Maar misschien speel ik, schrijvend op dit blog niet echt met vuur. Het blijft allemaal lekker veilig. Ik schrijf over de dingen die me opvallen en die ik leer en af en toe af leer. Niet heel gevaarlijk of bijzonder. Maar het feit dat ik het elke dag doe, houdt mij wakker en alert. Mijn vuurtje gaat pas echt branden als ik

‘s ochtends heb geschreven. Niet schrijven is dan ook geen optie meer en ik vraag me nu regelmatig af wat ik ga doen na de 1.111ste post. Het schrijven is het aanmaken van het vuur wat ik dan weer blus door koud af te douchen. Vreemd, rituelen. Ik moet weer verder. Mijn vuur is uit gegaan. Het hout is te vochtig. Ssssssssssssss

Geef een reactie

