Verruk. Design Thinking by Doing verhaal 618/1.111

17 Dec

verruk618.001

Volgende week is het Kerstavond. Dus het zijn drukke tijden voor de Kerstman. Niet alleen de stijgende wereldbevolking maar ook de opwarming van de aarde maken het elk jaar zwaarder voor de Kerstman. Gelukkig zijn er bedrijven als IHC Merwede die de Kerstman te hulp schieten zodat alles ook dit jaar weer op zijn rendier pootjes terecht komt. In grote lijnen is dit de verhaallijn die we voor de Kerst en Nieuwjaarsgroet bedachten. Er staat WE en niet IK. Want dit project, zoals alle projecten die ik met IHC doe zijn gezamenlijke projecten op basis van vertrouwen. Daar ging wel een succesvolle samenwerking voor een beurspresentatie aan vooraf en de Kerstgroet van vorig jaar.

De leukste projecten zijn de projecten die ook tijdens het maken energie geven en het gevoel dat het steeds beter of zelfs boven verwachting wordt. Ik had na het met potlood getekende moving storyboard niets meer gezien en ook met Ferry (So Wie So) afgesproken dat ik de film in een keer wilde (laten) zien en niet in stukjes. Ik vertrouwde erop dat het goed zou komen en besprak met Ferry dat het tussendoor tonen van details de flow uit het werkproces zou halen. Dus Ferry werkte het weekend door en daar zaten Barry en ik dan. Gisteren zagen Barry (van IHC) en ik voor het eerst de film en bij het eerste shot verscheen er een grote glimlach op zowel Barry’s als mijn gezicht.

Als twee kleine kinderen die net dat ene grote kado waarvan ze hoopte het van de Kerstman te krijgen maar het eigenlijk niet konden geloven dat het echt was, verscheen in beeld:

Schermafbeelding 2014-12-17 om 07.22.09

Met het vak Branding vertel ik mijn studenten de definitie van Branding van Marty Neumeier. Het was zelfs een vraag op het tentamen. Het antwoord leverde 50 punten op:

Een poging van een bedrijf of persoon om blijvende waarde te creëren door klanten te verrukken.

En met dat woordje verrukken had ik altijd een beetje moeite. Maar gisteren zaten Barry en ik verrukt op de bank. En we hebben er allebei vertrouwen in dat deze Kerstgroet blijvende waarde gaat creëren door IHC klanten te verrukken.

24 december laat ik de hele film zien.

Ok alleen het eind nog even dan.

Schermafbeelding 2014-12-17 om 07.23.03

\

Eén reactie to “Verruk. Design Thinking by Doing verhaal 618/1.111”

  1. Els 17 december 2014 bij 9:21 AM #

    Ben benieuwd 😀

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: