Ik heb geen speciale talenten. Dit is Design Thinking bij Doing verhaal 548/1.001

6 Okt

Ik heb geen speciale talenten. Ik ben gewoon verschrikkelijk nieuwsgierig.

Een quote van Albert Einstein. Deze sluit mooi aan bij mijn thema “Nieuwsgierigheid’ van de leestafel die ik heb samengesteld voor mijn collega’s op HKU. Maar wat mijn collega’s niet weten is dat de leestafel deze keer leeg is. Want alle boeken zijn ‘uitgeleend’. Normaal gesproken liggen de boeken stof te happen op de leestafel. Zo hoort dat. Dit keer gaat het anders. Ik heb alle boeken netjes ingepakt en voorzien van een pakkende titel.

En in plaats van de boeken op tafel te leggen leg ik kort wat uit over het boek en krijgt de meest nieuwsgierige collega het boekenkadootje.

Voorbeeld.

Rechtsonder zie je het boek met op de verpakking ‘WAT ZIEN IK’.

boekentafel

Deze gaat vergezeld met de volgende oefening:

Kijk naar dit schilderij:

vanGogh.010

Laat het even op je inwerken.

Neem 30 seconden en kijk dan naar dit schilderij:

vanGogh.011

Nieuwsgierig geworden?

Dan is dit boek voor jou.

Ik heb mijn presentatie volgens het volgende model gemaakt.

nieuwsgierigheid.004

En dat komt uit het boek ‘Nieuwsgierigheid’ van Roland van der Vorst.

Nieuwsgierig naar het bizarre verhaal hoe ik aan dat boek kom?

Dan klik je hier.

2 Reacties to “Ik heb geen speciale talenten. Dit is Design Thinking bij Doing verhaal 548/1.001”

  1. Yara 6 oktober 2014 bij 8:35 PM #

    Dank voor je boek, Cor! Goeie actie.

Trackbacks/Pingbacks

  1. les zes. Dit is Design Thinking by Doing verhaal 565/1001 | Design Thinking by Doing - 23 oktober 2014

    […] ik ooit aan dat boek kwam lees je hier en meer over de leestafel en hoe ik dat aanpakte, lees je hier. Maar nu zijn we hier. En straks daar en dat betekent dat er een nieuwe collega gekozen moest […]

Geef een reactie

