Neem me Mee. Dit is Design Thinking by Doing verhaal 543/1001

1 Okt

neemmemee543.001

Gisteren was ik op weg naar Amsterdam. Met de trein. Deze vertrok om 15.05 van perron 1. Ik kwam om 15.03 aan en de zag de intercity aankomen. Ik was mooi op tijd. Ik wandelde richting stiltecoupe toen ik links wat bijzonders zag. Een stoel. En ja dat is bijzonder want op perron 1 van station Dordrecht staan normaal alleen maar bankjes. Nu stond daar opeens een gele stoel met een bordje erop “Neem me mee naar Den Haag”.

stoel1

Met nog 1 minuut 50 op de klok kon ik toch mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en wilde weten wat er op de zitting stond.

stoel3

100 stoelen van de Duitse grens naar Den Haag ‘brengen’. Wat een ontzettend tof idee om daar op deze manier aandacht voor te vragen. Ik had nog 1 minuut 22 en ik twijfelde of ik de stoel mee zou nemen. Ik dacht dat het wel een mooi verhaal voor mijn blog zou zijn maar wist te weinig van ‘fracking’ om me te ‘verbinden’ met het inititatief. Wat zijn de voordelen. Wat zijn de nadelen van fracking. Tja dat heb je als je geen krant leest of het nieuws kijkt dan weet je dat niet. Met nog 1 minuut 3 op de klok moest ik een beslissing nemen. En dat was er een die ik de laatste tijd wel vaker neem. Ik deed het gewoon. Net als dat ik sochtends vroeg opsta om te schrijven merk ik dat ik overdag steeds vaker dingen Doe zodat ik daar over kan schrijven. Mijn blog heet niet voor niets Design Thinking by DOING. Doen maakt het verschil en zeker Durven Doen. Bij twijfel Doen. Dus met nog 42 seconden op de klok stiefelde ik met een gele stoel over perron 1 en stapte ik met het fluitje van de conducteur de gele Intercity in. En dat voelde toch heel spannend. Een vrouw keek mij vreemd en ‘mijn stoel’ nog vreemder aan. Maar kon later ook haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en begon te lezen.

stoel4

Een half uurtje later dropte ik stoel 32 op Holland Spoor en sprong weer in de trein. Missie volbracht.

stoel5

Terug in de trein ging ik naar de www.fraccen.eu voor verdere instructies:

stoel6

Ik meldde mijn stoel en kreeg via de mail een bevestiging dat eea was gelukt.

stoel8

…en drukt op de link in de mail om de invoer te eindigen. stoel9

Het is nu afwachten. Heeft iemand ‘mijn stoel’ een stapje verder gebracht  richting het Binnenhof?

Ik heb nog geen bericht gekregen maar het is nog vroeg.

Achteraf ben ik blij dat ik de stoel heb meegenomen. Fraccen Fan of niet. De ervaring was bijzonder spannend en leerzaam en een mooi voorbeeld van hoe je met weinig middelen aandacht kunt krijgen voor je verhaal. De vraag is of jij de stoel nu verder gaat helpen. Niet door te ‘liken’ nee door te delen.

Share if you care.

7 Reacties to “Neem me Mee. Dit is Design Thinking by Doing verhaal 543/1001”

  1. Paul Ricken 1 oktober 2014 bij 7:49 AM #

    Awesome Cor, I will spread it! Gisteren zelf aan artikel geschreven over the Art of Revolution….. HAHAH.

  2. els 1 oktober 2014 bij 9:16 AM #

    Gaaf initiatief en dat je hem mee nam 🙂

    • Irma Gommers 2 oktober 2014 bij 8:49 PM #

      Mooi verhaal, zo wordt het meenemen van een stoel nog spannend. En dat is het ook.

  3. René Bongartz 2 oktober 2014 bij 8:13 PM #

    Wat een geweldig verslag! Thanks a lot!
    Kunnen we de foto’s delen op http://www.fraccen.eu/index.php?pg=galerie&lg=nl ?

  4. Jan Juffermans 4 oktober 2014 bij 9:27 AM #

    Een detail-tip; schrijf Aarde voortaan met een hoofdletter A, dan krijgt men er wellicht wat meer respect voor. De grondbetekenis van aarde kan natuurlijk zo geschreven blijven; dat is gelijk een duidelijk onderscheid.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Flopcorn. Dit is Design Thinking bij Doing verhaal 561/1.001 | Design Thinking by Doing - 19 oktober 2014

    […] een actie waar ze door geraakt waren. Een Huh?! Moment hadden gehad. Ik had ze het voorbeeld van de gele stoel gegeven en een van de deelneemsters kwam met het volgende […]

  2. Bijt wijf eldo en. Dit is Design Thinking by Doing verhaal 599/1001 | Design Thinking by Doing - 28 november 2014

    […] van de pizzadoos zou opnemen in mijn presentatie. Ik moet verder denken aan het verhaal van de gele stoel die ik mee nam naar Den Haag. De meeste voldoening geven de verhalen waar twijfel de basis was en […]

Geef een reactie

