NHOW NHOW. Dit is Design Thinking by Doing verhaal 541/1001

28 Sep

nhow541.001

Vanochtend werd ik wakker in NHOW. Het hotel ‘van’ Rem Koolhaas. Koolhaas heeft niet alleen het gebouw maar ook de binnenkant gedaan. Het is een fantastische combinatie van glas, hout, staal en beton. Beton is prachtig…..als je het niet verft.

IMG_7981.JPG
De vorige keer dat ik hier wakker werd en naar het plafond keek was me dat al opgevallen. Kleurverschillen, gaten en vlekken dragen juist bij aan het natuurlijke, rauwe karakter. Tot mijn verbazing was het plafond waar ik nu naar lag te staren wel geverfd. Niet gestuuct.

IMG_7982.JPG
Veel minder mooi. Nu wordt elke vlek of oneffenheid onder een vergrootglas gelegd.
Dit witte plafond is als een mooie vrouw die botox heeft gebruikt. Het gevoel is eruit. Heel onnatuurlijk. Dus bedenk goed wat je met je bovenlip doet.

2 Reacties to “NHOW NHOW. Dit is Design Thinking by Doing verhaal 541/1001”

  1. Geurt Jan de Heus 28 september 2014 bij 11:55 PM #

    zo is t. Vreselijk de 2e versie!

  2. Marcel Kuster 29 september 2014 bij 8:42 AM #

    jij snapt de schoonheid van beton!

Geef een reactie

