Service waar je U tegen zegt. Dit is Design Thinking by Doing verhaal 506/1001.

24 Aug

HUH?!506.001

Kleine dingen die een groot verschil maken. Een waardevol verschil. Een opvallend verschil. Een verschil waarvan je Huh?! denkt. En dat kan positief of negatief zijn. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik Huh?! wat af. En hoe meer ‘open’ ik sta hoe meer ik Huh?! Het zal met mijn motto te maken hebben; to predict the future you don’t look ahead, you look around. 

Met dat Huhen kun je best druk zijn zeker als je er iets mee doet, of zegt. Zo is dit blog regelmatig een Huh?! verslag. De Huh?! in deze gaat post over het Banks hotel in Antwerpen waar mijn vrouw en ik voor de tweede keer verblijven. Afgezien van de geweldige locatie en het strakke design zijn de gratis drankjes en tapas tussen 16.00 en 20.00 misschien wel de belangrijkste reden dat we terug kwamen. Dat was voor ons beiden een grote Huh?! de eerste keer dat we er verbleven. 

Dus besloten we weer naar Banks te gaan en belandde ik op de Bankssite

Hier staat onder de check in check out invul regel een regel voor een code. Aangezien ik geen code had leek het me slim om op zoek te gaan naar een discount code. Dus typte ik ‘discount code banks hotel antwerp’ in Google en kwam ik op hun Facebook pagina terecht. Daar was 20 augustus het volgende gepost: 

‘BANKS Friday Special: boek nu voor een vrijdag in augustus, september of oktober en ontvang 10% korting op de reeds zeer aantrekkelijke kamerprijs inclusief alle free extra’s die BANKS biedt! De Friday Special is geldig voor alle beschikbare tarieven en kamertypes op de vrijdagen in augustus, september of oktober 2014. Boeken kan via www.hotelbanks.com o.v.v. de code Fridayspecials. Begin je weekend Antwerpen met een relaxte vrijdagnacht bij BANKS en het kan niet meer stuk!’

Dus vul ik de code ‘Fridayspecials’ in op de site en verwacht 10% corting. Huh?! Dat werkte niet. Een telefoontje met het hotel en een Huh?! van de Banks medewerker resulteerde in een telefoontje 10 minuten later dat de  corting voor de vrijdag overnachting was geregeld. Op de vraag hoe laat we zouden arriveren antwoordde ik ‘tussen 12.00 en 13.00.’ ‘Tot straks antwoordde de dame,’ en mijn  vrouw en ik vertrokken richting Antwerpen. Toen wij daar rond 13.00 aankwamen met een hoeveelheid bagage alsof we drie weken bleven vertelde dezelfde dame dat we pas om 15.00 konden inchecken. Huh?! Dan had ze beter aan de telefoon kunnen zeggen; ‘Ah u komt rond 13.00 uur. Uw kamer is pas vanaf 15.00 beschikbaar maar u kunt natuurlijk wel uw bagage alvast afgeven en bij ons in de lounge alvast genieten van een, gratis, welkomst glaasje Cava of een kopje koffie of thee. Ons hotel bevindt zich midden in de stad en dit weekend is het Bollekesfest met veel activiteiten.

Natuurlijk was het geen ‘probleem’ maar het gaat om de details. De kleine details. Goed luisteren. Anticiperen. Je inleven. Een goede concierge kent de details. Zoals Gustave uit The Grand Budapest Hotel. Of Lesley van Nhow Rotterdam.

Het verblijf is overigens meer dan prima. De Cava tussen 16.00 en 20.00 vloeide rijkelijk en er werd er zelfs nog een opgetrokken om 20.09.

Huh?!

 

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: