Dit is Design Thinking by Doing verhaal 396/1001. De boredroom

22 Mrt

boredroom.001

De digitale wezens geboren kinderen van nu, geboren na 1990, zijn opgegroeid met internet, games, technologie en interactiviteit en hebben op een andere manier behoefte aan gameplay dan eerdere generaties. Gemiddeld hebben ze al 10.000 uur gegamed voor dat ze 21 zijn. Ja, U leest het goed tienduizend uur. Als ze die tijd hadden besteed aan het leren van een vak waren ze Master geweest vergelijkbaar met de Beatles. Maar daar hebben ze geen zin want ze moeten functioneren in een weinig motiverende, weinig uitdagende omgevingen met geringe terugkoppeling: school. Onze digitale wezens hebben het zwaar. Zwaarder dan alle voorgaande generaties. Dus bedenkt de farmaceutische industrie er wel een afwijking voor en stoppen we onze digitale wezentjes massaal vol met medicijnen.

Het is vandaag open dag op HKU. Ik geef er workshops creativiteit. Maar ik denk dat ik begin met het gezamenlijk zingen van een lied. Zingt u even mee. Hardop alsjeblieft en stop er dan maar weer gauw een pil in.

Op de maat van:

3maal3isnegen

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: