Dit is verhaal 390/1001: De werkelijkheid opnieuw uitvinden.

16 Mrt

ZONDAGSCHOOL.001

9.21

Gisteren 24 uur bloggen vandaag heel de dag naar school. En wat leuk dat je er ook bent op je vrije zondag. Het is prachtig weer in Mooi Vlaanderen en ik vertrek zo naar mijn tijdelijke werkruimte: Strandpaviljoen PUUR om vandaag tussen de zonnestralen door mijn les Power of Play voor aanstaande dinsdag te gaan maken.

IMG_2295

De les bestaat uit hoofdstuk 7,8,9 en 10 van het boek ‘Beter dan Echt’ van Jane McGonigal. Vorig jaar op de open dag van HKU zag ik het boek liggen in het Event Management lokaal en vroeg een collega waarom dat daar lag. Bleek dat ik zelf had gezegd dat dat op de boekenlijst moest komen. Verplichte kost voor onze studenten. Ik moest er alleen nog wel even lessen van maken. Voor het tentamen moesten ‘mijn’ tweede jaars hoofdstuk 1 tot en met 6 en hoofdstuk 10 leren maar vorige week tijdens de op een na laatste les besloot ik toch daar ook 7,8 en 9 aan toe te voegen. Ik beloofde dat de tentamenstof voor die extra hoofdstukken zou bestaan uit het materiaal wat ik zou maken. Dus ze hoefden niet de extra bijna 100 pagina’s te lezen en leren. Dat doe ik voor ze en de tentamenstof krijgen ze aaanstaande  dinsdag LIVE voorgeschoteld in 60 minuten. Iedereen die er dinsdag niet bij is moet het doen met mijn slides en zal de hoofdstukken 7 t/m 10 wel zelf moeten lezen en leren. Maar als ik de studenten was zou ik gewoon komen. Waarom? Omdat er opnames gemaakt worden. Voor het centrum kunsteducatie. Nu kan ik natuurlijk zeggen dat dat allemaal niet uitmaakt voor hoe mijn lessen er uit zien maar dan zou ik liegen. Wetende dat eea vastgelegd voor de eeuwigheid maakt het dat ik er NOG meer iets bijzonders van wil maken. Slecht he. Misschien moeten we overal camera’s hangen en drones laten rondvliegen op school. Ik vrees echter dat er dan helemaal geen leerling meer op school komt. Ze dan lekker naar een strandpaviljoen met WIFI gaan en daar de les ‘volgen’. Dat zou werken voor het theoretische deel waar ik als een ouderwetse ‘zender’ sta te praten. Maar ze missen dan de interactie met mij en elkaar en kunnen niet aan de quiz meedoen. Een uur durend spelprogramma waar natuurlijk leuke prijzen te winnen zijn. Want als de les gaat over ‘De werkelijkheid opnieuw uitvinden’ dan moeten we de werkelijkheid ook opnieuw uitvinden. Camera’s of niet. Mijn uitdaging vandaag is om de les opnieuw uit te vinden. Ik ga eerst nogmaals pagina 155 t/m 278 lezen en kom dan terug met de eerste slide. Tot straks.

13.20

Ik heb pagina 155 tot en met 175 gelezen en er een Keynote van gemaakt. 20 pagina’s ‘vertaald’ in een interactieve slideshow. Dat kostte me 3,5 uur. Hier de losse slides. Voor de ‘show’ moet je dinsdag naar Utrecht komen 🙂

hoofdstuk7.214

hoofdstuk7.215 hoofdstuk7.216

hoofdstuk7.217 hoofdstuk7.218 hoofdstuk7.219 hoofdstuk7.220 hoofdstuk7.221 hoofdstuk7.222 hoofdstuk7.223

hoofdstuk7.224 hoofdstuk7.225 hoofdstuk7.226 hoofdstuk7.227 hoofdstuk7.228 hoofdstuk7.229 hoofdstuk7.230 hoofdstuk7.231 hoofdstuk7.233 hoofdstuk7.234 hoofdstuk7.235 hoofdstuk7.236 hoofdstuk7.237 hoofdstuk7.238 hoofdstuk7.239 hoofdstuk7.240

hoofdstuk7.241 hoofdstuk7.242 hoofdstuk7.243 hoofdstuk7.244 hoofdstuk7.245 hoofdstuk7.246 hoofdstuk7.247 hoofdstuk7.248 hoofdstuk7.249 hoofdstuk7.250 hoofdstuk7.251

hoofdstuk7.252 hoofdstuk7.253 hoofdstuk7.254

Eén reactie to “Dit is verhaal 390/1001: De werkelijkheid opnieuw uitvinden.”

  1. Els 16 maart 2014 bij 10:59 AM #

    En succes ermee…vervelende school dat strandpaviljoen Puur 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: