HANGOVER

1 Dec

HANGOVER.001

Mijn goede vriend Koen Verhagen verkocht jaren geleden zijn aandelen en om dat heuglijke feit te vieren vroeg hij een paar goede vrienden mee te gaan lunchen.

In Monaco.

Bij Café de Paris.

Tijdens de Formule 1.

Je snapt dat ik zo’n belachelijk voorstel meteen afsloeg. Wat een onzin. Wat een geldsmijterij. Maar ja. Later bedacht ik me. Ik offerde mezelf op en stapte uiteindelijk met Koen en nog 6 andere heren in het vliegtuig naar Nice. De basis voor het script van The Hangover was gelegd.

Wellicht dat ik de komende twee maanden nog meer details deel omtrent deze trip. Criteria zullen bepalen of ze erdoor komen of niet. De reden waarom ik deze nu deel, is omdat het een prachtig voorbeeld is van Storytelling. Een goed verhaal deelt een emotionele tik uit. Je moet lachen en/of huilen.  En wat hebben wij gelachen. En gehuild van het lachen. Toen ik gisteren de foto’s van Koen gemaild kreeg met als onderwerp ‘Wat een epische grap was dat’ wist ik wat mijn verhaal zou zijn vandaag. Met tranen in mijn ogen.

Na een comfortabele en baldadige vlucht landden we op het vliegveld van Nice waar we onze Volkswagenbus ophaalden. Koen had namelijk 2 appartementen geregeld in de heuvels rondom het circuit. We haalden het busje op bij Avis. (mmmmmm waar ken ik die van 🙂

busjekoen

Een drie dagen durende pilot van The Hangover  later brachten we de bus terug en lieten we bovenstaande foto zien aan de balie medewerker van AVIS. Met de woorden:

‘Dit is hoe we hem drie dagen geleden ophaalden en dit is hoe hij er nu uitziet.’ Om vervolgens de sleutels te overhandigen en uit te leggen waar de bus op de AVIS parkeerplaats stond.

De AVIS dame trok wit weg en kraamde uit:

‘That’s your problem. That’s your problem. That’s your problem.’ Ze bleef er letterlijk in om vervolgens te deur uit te rennen om  de bus te gaan bekijken.

busjekoen2

Bovenstaande foto hadden we genomen op het familie sportcomplex waar we logeerden. De beheerder van het geheel reed daar met exact dezelfde  bus rond om oa de geiten, konijnen en ezeltjes te (ver)voeren. Toen we de bus zo zagen staan met zijn schuifdeur open was The Hangover voor de AVIS medewerkster een feit. Desbetreffende dame was inmiddels ook weer teruggekeerd van de bus inspectie. Zonder ons aan te kijken en zeker zonder glimlach zei ze: ‘It’s OK.’

Geen humor bij AVIS.

Maar dat weet ik inmiddels.

4 Reacties to “HANGOVER”

  1. Ben Vloon (@B_Vloon) 1 december 2013 bij 9:10 AM #

    ha! een Seinfeld-rental-experience-victim

  2. Cees de vries 1 december 2013 bij 9:35 AM #

    Cor Ma had gezegd Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

  3. Toke 1 december 2013 bij 10:28 AM #

    Haha wat een mop!!!!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ken jij zenoemenhetdesignthinking? | Design Thinking by Doing - 26 januari 2014

    […] HANGOVER […]

Geef een reactie

